torstai 1. elokuuta 2013



Olen nauttinut kesästä niin että on meinannut blogikin melkein unohtua. Pari viikkoa on vierähtänyt pihaa suunnitellen ja uutta terassia rakentaen. Tai no mieshän sitä on rakentanut, minä olen lähinnä keskittynyt terassin "sisustamiseen" ja kukkien hoitamiseen. Asumme rivitalossa ja meillä on ihan kivan kokoinen takapiha, ei kovin suuri mutta ihan riittävä. Takapiha oli aika huonossa jamassa edellisten asukkaiden jäljiltä joten se kaipasikin kunnon uudistusta. Pitkän harkinnan jälkeen päätettiin laittaa koko takapiha terassia eikä nurmikkoa lainkaan. 


Heti kun osa terassista valmistui niin minä ostin oliivipuun, silläkin uhalla että se on erittäin vaikea hoidettava. Ihastuin viime kesänä Kreikassa niihin ja olen jo jonkin aikaa haaveillut omasta pikkuisesta oliivipuusta.  Kesän oliivipuu pärjää ulkona mutta syksymmällä se pitää ottaa sisälle ja sille pitäisi keksiä viileä talvehtimispaikka. Se tuottaakin jo enemmän päänvaivaa. Katsotaan nyt ensin selviääkö se edes syksyyn saakka... Mikäli jollain on kokemuksia tai vinkkejä oliivipuun hoitoon niin kuulisin niitä mielelläni!


Minä en siis ole koskaan ollut  mikään varsinainen viherpeukalo. Jostain syystä nyt olen innostunut kaikesta puutarhaan liittyvästä, ostellut erilaisia kukkasia ja saanut ne  toistaiseksi pysymään hengissäkin. Tuntuu siltä että noiden ulkokukkien hoito sujuu paremmin kuin sisällä olevien. Suorastaan nautin kun saan nyppiä rikkaruohoja ja työntää sormet multaan.


Kaikista kauniista kukista olen erityisesti ihastunut laventeliin. Kaunis ja niin hyvän tuoksuinen kukka. Pitääkin leikata muutama kukka, laittaa kimpuksi ja kuivattaa. Siten saa sitä ihanaa tuoksua kotiin sisällekin.
Loma vasta alkoi joten nyt onkin hyvää aikaa näperrellä kaikenlaista kivaa ulkona ja sisällä, sisustaa kotia ja tietenkin leipoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti